Spørsmål og svar om personvern og fullmakt
Spørsmål og svar om personvern og fullmakt
Kan jeg få innsyn?
Du har rett til innsyn i dine egne persondata. For å søke om innsyn må du logge deg på
Min side
og sende skjema «Søknad om innsyn». Utlevering av informasjon skjer etter identifikasjon ved personlig oppmøte på en av Glitre Nett sine lokasjoner. Alternativt kan vi også sende informasjonen i posten eller på e-post dersom du ønsker det.Min familie ønsker å følge med på vårt strømforbruk, kan de det?
Ja, du kan selv gi andre personer tilgang til å se ditt kundeforhold. På
Min side
kan du gi en slik fullmakt til en eller flere personer. Personene du gir fullmakt kan se all informasjon om ditt kundeforhold, og har tilgang til for eksempel å bestille åpning av HAN-port. Du kan når som helst slette fullmakter du har gitt. Dette gjør du også på Min side.Muntlig fullmakt
Hvis du for eksempel trenger hjelp fra en annen person når du snakker med oss på telefonen, kan vi godta en muntlig fullmakt. Da vil vi stille deg noen sikkerhetsspørsmål, slik at du kan identifisere deg i samtalen med vår kunderådgiver. En slik muntlig fullmakt gjelder kun for denne ene samtalen.