Bestille, flytte eller si opp?
Enten du skal bestille eller si opp strøm og nettleie skal du kontakte din strømleverandør.
Bestilling av nytt kundeforhold gjør du hos den strømleverandøren du ønsker avtale hos. De vil hjelpe deg slik at du også blir registrert med en nettleieavtale. Har du ikke bestemt deg for strømleverandør enda kan du sammenligne strømselskaper på
strømprisportalen til Forbrukerrådet
. Du kan også lese mer om hvordan du velger strømleverandør
her
. Skal du flytte?
Når du skal flytte ut er det viktig at du sier opp din strømavtale for boligen du flytter fra. Hvis ikke kan du risikere å betale for strømforbruk i boligen selv om du ikke lenger bor der.
Kontakt din strømleverandør når du:
- Skal melde flytting, bestille eller avslutte strøm-og nettleieavtale
- Har spørsmål om faktura, priser og forbruk
- Ønsker betalingsutsettelse
- Skal melde fra om ny adresse for strømfakturaen din
- Skal endre din kundeinformasjon (eks e-post adresse eller telefon)
Kontakt Glitre Nett når du:
- Dersom du har leveringspliktig strøm via Glitre Nett, er det oss du skal kontakte hvis du har spørsmål om faktura eller ønsker betalingsutsettelse. Skal du flytte kan du melde i fra om dette via kontaktskjema.